امروز آخرین روز پایان مهلت بانکها در اصلاح نرخ سود بیش از ۲۲.۵ درصدی

مهلت دو هفته قبل بانک مرکزی برای اصلاح نرخ سود سپرده بیش از ۲۲.۵ درصدی بانک های بورسی و دولتی، امروز سه‌شنبه به پایان رسید.

به گزارش پیامد‌‌ نیوز، به نقل از اخباربانک، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد درحالی طی یک ماه اخیر با انتقاد از تخلف برخی بانک ها در پرداخت سود بیش از مصوبه 22.5 درصدی ، هشدارهای به مدیران بانک های بورسی و دولتی داده اند که امروز مهلت دو هفته ایی اصلاح نرخ های سود مصوب شورای پول و اعتبار است.

 

براساس این گزارش، بانک مرکزی با اشاره به تاکیدهای متعدد در لزوم رعایت سقف نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات، اعلام کرده بود: حداکثر نرخ سود بانکی طبق بخشنامه سال گذشته 22.5 درصد ( با سر رسید سه ساله) تعیین شده و همه بانکها ملزم به رعایت نرخ‌های سود مصوب هستند ولی برخی بانک‌ها و موسسات اعتباری شامل 6 تا 7 بانک با توسل به روش‌های مختلف از نرخ‌های سود مصوب تخطی کرده اند.

 

مجوز انتشار اوراق گواهی سپرده خاص 30 درصدی هم با اهداف مشخص بوده و به هیچ وجه به منزله تغییر سیاست نرخ سود یا اعلام نرخ سود جدید نیست. بنابراین در صورت تخلف هر بانکی، صلاحیت مدیرعامل و اعضای هیات مدیره سلب خواهد شد.

 

بانک مرکزی حدود دو هفته پیش از بانک های بورسی و دولتی خواسته بود با برگزاری جلسه فوق‌العاده هیأت مدیره، برنامه اصلاحی را مصوب و حداکثر تا امروز سه‌شنبه به معاونت نظارت این بانک ارائه دهند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.