هندی‌ها با ۳۷۰ میلیارد دلار به چابهار آمدند

قرارداد سرمایه گذاری شرکت IPLG هند برای تجهیز و بهره‌برداری از بندر شهید بهشتی چابهار دیروز در تهران با حضور «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی کشورمان و «سارباناندا سونوال» وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه‌های هند، امضا شد.

به گزارش پیامد‌‌ نیوز، اطلاعات نوشت: بر اساس این قرارداد دو کشور برای عملیاتی کردن اهداف موافقتنامه بین‌المللی حمل و نقل در کریدور شمال- جنوب، موافقتنامه ترانزیتی سه‌جانبه ایران، هند و افغانستان با محوریت بندر چابهار و توسعه همکاری‌های ترانزیتی و حمل و نقل چند وجهی بین ایران و هند در منطقه آسیای مرکزی با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

 

طبق مفاد این سند رسمی سازمان بنادر و دریانوردی بخشی از ترمینال‌های کالاهای عمومی و کانتینری بندر شهید بهشتی چابهار را به مدت ۱۰سال در اختیار طرف هندی قرار می دهد وهندی ها نیز به منظور تجهیز و توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، به میزان 120میلیون دلار در تامین تجهیزات راهبردی بندر و همچنین بیش از ۲۵۰میلیون دلار در زیر ساخت‌های حمل و نقلی چابهار تامین اعتبار خواهند کرد.

 

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه امضای این قرارداد به خبرنگاران گفت: شرکت مشترک کشتیرانی ایران و هند به زودی راه‌اندازی می‌شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.