قهرمانی استقلال به خطر افتاد!

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: برکناری علی خطیر در این مقطع جای سوال داشت و ممکن است قهرمانی استقلال را به مخاطره بیندازد.

به گزارش پیامدنیوز، کاظم اولیایی درباره اتفاقات اخیر در باشگاه استقلال و تغییر نام باشگاه و برکناری ناگهانی علی خطیر از راس این باشگاه به خبرنگار ورزشی «اطلاعات آنلاین» گفت: واقعیت این است نمی‌دانم این تصمیم سه نفر منصوب دولت بوده (هیئت مدیره) و بدون اطلاع مسئولین هلدینگ عظیم خلیج فارس بوده یا همه چیز کاملا هماهنگ پیش رفته است که اگر این تصمیم بخش دوم عرض بنده بوده که سخت نگران می شویم، زیرا هنوز چیزی نشده آقایان دست به این تصمیمات مشکوک و عجولانه زده اند که مصداق ضرب المثل (تب تند عرق سرد دارد) است. از سازمانی به آن بزرگی بعید بود. آن‌ها در این مدت دو خطای بزرگ را مرتکب شدند؛ هم بحث تغییراسم باشگاه بدون کار کارشناسی و هم برکناری احساسی مدیر عامل وبه جرم انجام وظیفه.

وی افزود: در حالیکه هنوز سهام منتقل نشده و مجمع تشکیل نشده است اتخاذ چنین تصمیمات احساسی و عجولانه‌ای جای سوال و بحث دارد. نمی‌دانم این مسایل چه پشت پرده‌ای دارد. این نگران کننده است. عدم حضور کارشناسان ورزشی در ماجرا گویای این مسئله است که آنجا تفکراتی نگران کننده حاکم شده و …

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: ظاهرا آقایان پولی ریختند به حساب باشگاه و مدیرعامل تشخیص داد بهتر است قبل از بازی مهم با تراکتور آن پول به اعضای تیم پرداخت شود و روحیه بازیکنان بالا برود و همین مسئله بهانه‌ای شد برای برکناری وی. برخی مدیران که منتظر آن صندلی بودند گفتند باید ما دستور می‌دادیم. این موضوع در خور شان هلدینگ بزرگ خلیج فارس نبود. حالا با خودمان می‌گوییم نکند تصمیمات دیگر هلدینگ در بخش‌های غیرورزشی نیز اینگونه گرفته می‌شود؟

وی در ادامه اظهار داشت: مگر می‌شود یک شبه وبدون مصوبه مجمع واستعلامات لازمه اسم تیم را تغییر دهند؟ کمیسیون ماده ۵ پس در این کشور چه کاره است؟ باید موافقت دستگاه‌ها گرفته شود. در این یک مورد خاص آنقدر موضوع مهم است که مسئولان وزارت خارجه و ورزش باید دخالت کنند. تبعات منفی و عوارض برخی کار‌ها در آینده ممکن است به ضررمان کشور و باشگاه تمام شود.

اولیایی درباره استقبال بخشی از هواداران استقلال از برکناری علی خطیر به «اطلاعات آنلاین» گفت: اینکه دو دستگی در باشگاه شده بود واقعیت انکار ناپذیر است جای بحث و بررسی خود را دارد ولی مگر ما مدیریت را از پایین به بالا تعیین می‌کنیم؟ اگر خطیر از قانون سقف بودجه عبور می‌کرد خیلی‌ها او را دوست داشتند. الان فدراسیون باید درباره این مدیر نظر بدهد. اساسا اینجا فدراسیون نباید منفعل باشد و نسبت به مدیری که قانون را رعایت کرده سکوت کند.

وی افزود: این گونه حرکت کردن نگران کننده است. ما استقبال کردیم از واگذاری باشگاه، اما عملکرد غیر دولتی‌ها را هم باید رصد کرد. حساسیت ۵ بازی آخر استقلال خیلی بالا است. تصمیم گیری آقایان مبنی بر برکناری مدیرعامل در این مقطع ممکن است قهرمانی استقلال را به مخاطره بیندازد.

اولیایی در پایان گفت: ساده‌ترین حرف درباره این مدیریت باشگا‌ها این بود که انتصاب افراد هم باید ضابطه‌مند شود. مگر می‌شود سه نفری که منصوب خصوصی سازی بودند بگویند تنها عضو ورزشی باشگاه برود و ما بمانیم؟ خودمان جای او بنشینیم. اگر حتی یک مدیر موقت خبره می‌آمد باز هم تبعات کمتری داشت آقای هلدینگ خلیج فارس، کاری نکنید تصور مردم نسبت به شما خراب شود و حتی فکر کنند در بخش‌های دیگر این هلدینگ هم اینگونه کار می‌کنید. اگر در بخش‌های دیگر نیز اینگونه عمل می‌کنید فاجعه است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.