ارز اختصاص یافته به حوزه لوازم یدکی را چه کسانی می‌گیرند؟

رئیس کمیسیون تخصصی لوازم یدکی اتاق اصناف ایران با تاکید بر لزوم شفاف‌سازی در تخصیص ارز در حوزه خدمات پس از فروش خودرو گفت: اگر تامین ارزی برای اشخاص انجام شده، آن را شفاف اعلام کنند تا مانع از فعالیت سودجویان در حوزه لوازم یدکی شویم

به گزارش پیامدنیوز، سیداحمد حسینی، رئیس کمیسیون تخصصی لوازم یدکی اتاق اصناف ایران ظهار کرد: بحث تخصیص ارز یکی از چالش‌های بزرگ ما در حوزه لوازم یدکی و خدمات پس از فروش است. موضوعی که کمیسیون تخصصی لوازم یدکی اتاق اصناف ایران با مطالبه‌گری در دستور کار خود قرار داده است.

وی یادآور شد: در آبان ماه سال گذشته مشاور وزیر صمت، ارزهای تخصیص یافته به این حوزه را به دو خودروساز بزرگ کشور اختصاص دادند و بازار خدمات پس از فروش را درنظر نگرفتند؛ تصمیمی که چالش‌های بسیاری در حوزه لوازم یدکی ایجاد کرده است و گویا امسال نیز همین روند در جریان است.

حسینی تصریح کرد: باتوجه به اینکه رئیس بانک مرکزی اعلام کرده که برای تامین ارز مشکلی نداریم، ما برای جلوگیری از فعالیت سودجویان در حوزه لوازم یدکی اعلام می‌کنیم که کمیسیون تخصصی لوازم یدکی اتاق اصناف ایران این موضوع را به صورت ویژه پیگیری می‌کند و خواهان شفاف‌سازی در تخصیص ارز در بازار خدمات پس ار فروش است تا اگر تامین ارزی برای اشخاص انجام شده آن را شفاف اعلام کنند.

رئیس کمیسیون تخصصی لوازم یدکی اتاق اصناف ایران درباره لزوم شفافیت تخصیص ارز در این حوزه گفت: صنف لوازم یدکی به صورت مستقیم یا یک واسطه با تولیدکنندگان و واردکنندگان حقیقی قطعات خودرو در تماس هستند. با شفافیت برای تامین ارز می توان چالش های فعلی بازار لوازم یدکی را حل کرد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.