بانک مرکزی سکه را با حباب ۵ میلیون تومانی عرضه می‌کند

رئیس کمسیون تخصصى طلا، جواهر و نقره اتاق اصناف ایران گفت: با توجه به شرایط داخلى و پایین آمدن ارزش پول ملى عرضه سکه از سوی بانک مرکزى با حدود ۴ و یا ۵ ملیون حباب بسیار جاى تعجب دارد.

به گزارش پیامدنیوز، کیومرث امیریان، رئیس کمسیون تخصصى طلا، جواهر و نقره اتاق اصناف ایران اظهار کرد: سال ١۴٠٢ برای صنف طلا، جواهر و نقره سالی دشوار به‌لحاظ شرایط اقتصادی بود و رکود حاکم بر بازار به اذعان روسای اتحادیه‌هاى سراسر کشور و واحدهای صنفی، رکودی بی‌سابقه بود. اتفاقی که گرانی و پایین‌آمدن قدرت خرید مردم نیز بر آن دامن زد و خرید طلا جای خود را به خرید کالاهای ضروری و وابسته داد.

وی افزود: اصولا کالاهای تقلبی در جوامعی که ثبات اقتصادی داشته باشند، جایگاهی ندارند. اما متاسفانه تورم و گرانی که به کاهش قدرت خرید مردم منجر می‌شود، معدود مصرف‌کنندگان طلا را به اجبار به‌سمت خرید از مجارى غیرقانونى مانند فضاى مجازى و همچنین خرید طلاى دست دوم، کم عیار و یا تقلبى از مراکز بدون نام ونشان می‌کشاند.

کیومرث امیریان ادامه داد: از آنجا که این روند می‌تواند تبعات غیرقابل جبرانی داشته باشد، از خریدارن محترم درخواست دارم به هیچ عنوان به فضاى مجازى و مغازه‌های بدون آدرس و مجوز اعتماد نکنند و از خرید طلاى دست دوم که اغلب یا تقلبی بوده و یا عیار مشخصی ندارند، پرهیز کنند.

رئیس کمسیون تخصصى طلا، جواهر و نقره اتاق اصناف ایران تصریح کرد: قیمت اونس طلا در بازار جهانى ٣٠٠ دلار بالا رفته وهر اونس ٢٣١٠ دلار معامله می‌شود. با توجه به شرایط داخلى و پایین آمدن ارزش پول ملى عرضه سکه از سوی بانک مرکزى با حدود ۴ و یا ۵ ملیون حباب بسیار جاى تعجب دارد. بدون شک عملکرد بانک مرکزی در عرضه سکه، بر قیمت آن در بازار تاثیر انکارناپذیری دارد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.