میانگین قیمت یک متر مسکن در تهران از ۸۱ میلیون تومان گذشت

بانک مرکزی در تازه ترین گزارش خود از وضعیت بازار مسکن تهران، میانگین قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده را 814.4 میلیون ریال اعلام کرده است.

به گزارش پیامدنیوز، بانک مرکزی تازه‌ترین گزارش خود از وضعیت بازار معاملات مسکن شهر تهران را منتشر کرده است.

براساس گزارش بانک مرکزی، در اسفند سال ۱۴۰۲ تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به ۶.۲ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل از آن به ترتیب ۰.۱ و ۶.۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

برپایه این گزارش، متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۸۱۴.۴ میلیون ریال بوده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل از آن به ترتیب ۳.۸ درصد و ۲۴.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بررسی‌ها درباره تعداد معاملات انجام شده بر حسب مناطق مختلف شهر تهران در اسفند سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که از میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، منطقه ۵ با سهم ۱۵.۳ درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قرارداد‌های مبایعه نامه را به خود اختصاص داده است. همچنین مناطق ۲، ۱۰ و ۴ با سهم‌های ۱۰.۲، ۹.۳ و ۹.۱ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته اند.

همچنین در میان مناطقه ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۱۵۰۶.۸ میلیون ریال به منطقه ۱ و کمترین آن با ۴۳۲.۲ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است.

توزیع فراوانی تعداد واحد‌های مسکونی معامله شده شهر تهران در اسفند ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که به لحاظ مساحت، واحد‌های مسکونی با سطح زیربنای کمتر از ۸۰ متر مربع، سهمی معادل ۵۱.۹ درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص دادند. همچنین ۵۴.۳ درصد واحد‌های مسکونی با قیمتی کمتر از متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این ماه معامله شده و ۵۰ درصد از معاملات نیز به واحد‌های مسکونی با ارزش هر واحد کمتر از ۶ مییارد تومان اختصاص داشته است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.