تلویزیون دنبال محدودکردن شبکه نمایش خانگی است

در حالیکه این روز‌ها شبکه نسیم سیما رئالیتی‌شو «شهروند و مافیا» را روی آنتن دارد، ساترا تصمیم دارد محدودیت‌هایی را برای تولید رئالیتی‌شو‌های بازی مافیا در شبکه نمایش خانگی اجرا کند.

به گزارش «پیامدنیوز»، پس از توصیه رئیس سازمان صداوسیما به شورای راهبری مجمع «رصتا» برای ورود به جدول پخش برنامه‌های شبکه نمایش خانگی و دخل و تصرف در آن، بار دیگر نگرانی‌ها از تقابل نابرابر ساترا و پلتفرم‌های نمایش خانگی اوج گرفت تا گمانه‌زنی‌ها برای حذف نمایش خانگی توسط صداوسیما بازهم در رسانه‌های مختلف منتشر شود.

پس از اینکه ایسنا گزارش داد هدف از این تصمیم ایجاد محدودیت برای پلتفرم‌ها در جهت تولید رئالیتی‌شو‌هایی بر پایه بازی مافیا است، رسانه‌هایی، چون فیلم‌نیوز با اشاره به کنداکتور شبکه نسیم و پخش رئالیتی‌شو «شهروند و مافیا» از این شبکه تلویزیونی به این تصمیم ساترا تاختند و آن را فاز جدید ایجاد محدودیت‌ها برای شبکه نمایش خانگی عنوان کردند.

پس از اینکه سعید ابوطالب با سرمایه‌گذاری پلتفرم «فیلیمو» در سال ۱۳۹۸ رئالیتی‌شو «شب‌های مافیا» را تولید کرد. این رئالیتی‌شو با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد و همین شرایطی را موجب شد تا ابوطالب فصل‌های بعدی آن را هم تولید کند. ماحصل استقبال از این برنامه برنامه تولید رئالیتی‌شو «پدر خوانده» از پلتفرم فیلمنت بود که اجرای آن توسط تعدادی از بازیکن‌های حرفه‌ای «پدر خوانده» را تبدیل به یکی از پرمخاطب‌ترین محتوا‌های پلتفرم‌ها در سال ۱۴۰۱ کرد.

ابوطالب در ادامه بر پایه بازی مافیا دو رئالیتی دیگر به نام‌های «ارتش سری» و «ضد» را هم کارگردانی کرد و در نهایت «فیلیمو» تصمیم گرفت تا به عنوان پلتفرمی که شروع کننده تولید این قبیل رئالیتی‌ها بود، فصل دوم این رئالیتی‌شو را با حضور تیمی جدید و با عنوان «شب‌های مافیا، زودیاک» تولید کند. بخش این رئالیتی‌شو به همراه فصل دوم «پدر خوانده» و البته انتشار رئالیتی شو «ضد» از پلتفرم «تماشاخونه» باعث شد همزمان سه پلتفرم در یک برهه زمانی این رئالیتی‌شوی جذاب را در جدول ÷خش خود قرار دهند.

گویا این ماجرا به مزاج پیمان جبلی خوش نیامد و باعث شد ریس صداو سیما به ساترا این ماموریت را بدهد تا با هدف «طراحی چارچوب برای تعیین جدول پخش شبکه نمایش خانگی» محدودیت‌هایی را برای پلتفرم‌ها در زمینه تولید رئالیتی شو‌هایی که بر اساس بازی مافیا ساخته می‌شوند ایجاد کند.

اما نکته جالب اینجاست که ریس صدا وسیما در حالی قصد ایجاد این محدودیت را دارد که رسانه تحت مدیریتش بنیانگذار تولید رئالیتی براساس بازی مافیا بوده است. در سال ۱۳۹۷ برای نخستین بار پای بازی مافیا توسط تلویزیون به یک رسانه باز شد. شبکه سلامت براساس این بازی مسابقه «شهروند و مافیا» را تولیدکرد. مسابقه‌ای که آنقدر مورد استقبال قرار گرفت که پخش و تولید آن به شبکه نسیم واگذار شد و در حال حاضر یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های این شبکه رئالیتی‌شو «شهروند و مافیا» است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.