این صبحانه‌ها یک روز شما را نابود می‌کند

فهرست غذا‌های زیر برای صبحانه به دلیل وجود قند و شکر زیاد، شما را بی حال و تنبل می‌کند و یک روز مفرح و شاد را از شما می گیرد. به عبارت دیگر، با خوردن این صبحانه، احساس گرسنگی و تنبلی می کنید زیرا مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را ندارد.

به گزارش«پیامدنیوز» به نقل از ایت دیس، آماده کردن یک صبحانه ممکن است راحت باشد اما شما را تا وعده غذایی بعدی سیر نگه نمی دارد.

به عبارت دیگر، با خوردن این صبحانه، احساس گرسنگی و تنبلی می کنید زیرا مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را ندارد.

وقتی نوبت به انتخاب صبحانه‌هایی می‌رسد که قدرت ماندگاری دارند و به شما کمک می‌کنند در طول روز انرژی داشته باشید، باید به دنبال غذاهایی باشید که حاوی پروتئین و یا فیبر هستند.

به این دلیل که پروتئین می تواند با کاهش سطح هورمون گرسنگی و هوس سیری به شما کمک کند و تحقیقات نشان داده است که سیر کننده تر از کربوهیدرات ها است.

غذاهایی که فیبر بیشتری دارند هضم طولانی تری نیز دارند، به این معنی که شما مدت بیشتری سیر می مانید و تمایل کمتری به میان وعده ها یا مصرف کالری های غیر ضروری بین وعده های غذایی خواهید داشت.

فیبر همچنین می تواند به شما کمک کند تا انرژی داشته باشید زیرا وقتی فیبر را در کنار قند و کربوهیدرات مصرف می کنید، احتمال افزایش قند خون شما کاهش می یابد. افزایش قند خون به صورت ناگهانی و در ادامه سقوط قندخون می تواند باعث بی حالی و تنبلی شما شود.

فهرست غذاهای صبحانه زیر هم فاقد پروتئین و هم فیبر هستند. در عوض، آنها مملو از قندهای اضافه شده یا کربوهیدرات های تصفیه شده هستند. قند و کربوهیدرات بیش از حد بدون پروتئین و فیبر به ناچار منجر به افزایش قند خون و احساس گرسنگی می شود.

مافین ها و کلوچه های آماده
مافین ها ممکن است یک خوراکی خوشمزه برای صبح شما باشند، اما اگر این تنها چیزی است که می خورید، به احتمال زیاد مدت ها قبل از زمان ناهار گرسنه می شوید.

در حالی که کلوچه ها و مافین ها ممکن است سالم به نظر برسند، اما کلوچه‌ای که از فروشگاه خریداری می‌شود تفاوت چندانی با کیک کوچک ندارد. به طور کلی بیشتر از غلات تصفیه شده و مقدار زیادی شکر اضافه شده تشکیل شده است در حالی که کاملاً فاقد فیبر است و این موارد شما سیر نمی کند.

شیرینی
اگرچه خوردن یک نان شیرینی سریع و پنیر خامه‌ای قبل از شروع روز وسوسه‌انگیز است، اما این غذای صبحانه قدرت کافی برای سیر نگه داشتن شما را ندارد.مصرف یک صبحانه متعادل حاوی پروتئین و فیبر بهترین راه برای سیری و پر انرژی ماندن در تمام صبح است.

خوردن فقط یک نان شیرینی و پنیر خامه‌ای باعث می‌شود که احساس خستگی کنید، زیرا بیشتر از غلات تصفیه شده و چربی اشباع شده تشکیل شده است و پروتئین یا فیبر کافی، که مواد مغذی مورد نیاز شما برای احساس رضایت را فراهم نمی کند.

دونات
دونات هرگز برای صبحانه توصیه نمی شود، زیرا این خوراکی های سرخ شده و سرشار از شکر ارزش غذایی صفر دارند. این بدان معنا نیست که نمی توانید گهگاهی از دونات مورد علاقه خود لذت ببرید، اما خوردن چیزی جز شکر اضافه شده در صبح انرژی شما را از بین می برد و هوس غذایی بیشتری در شما ایجاد می کند.

طبق گزارش USDA، یک دونات معمولی با روکش شکلات حاوی حدود 18 گرم شکر و 17 گرم چربی است (9 گرم از آن از چربی اشباع شده است). تنها با حدود 1 گرم فیبر در هر دونات! در اصل در دونات چیزی نخواهید داشت که مانع از ورود قند به جریان خون شما شود و در نتیجه احتمال سستی و گرسنگی شدیدتر را افزایش می دهد.

غلات قندی صبحانه
غلات صبحانه قندی به دلیل محتوای قند زیاد و کمبود مواد مغذی ضروری اغلب منجر به احساس گرسنگی و سستی می‌شوند و باعث افزایش و سقوط ناگهانی قند خون شده که می تواند شما را خسته کند و هوس غذای بیشتری ایجاد کند.

این غلات معمولاً فاقد فیبر و پروتئین کافی هستند که برای حفظ انرژی و احساس سیری مهم است و منجر به خوردن میان وعده های مکرر و پرخوری در اواخر روز می شود.

نان سفید و کره
نان تست آووکادو، نان تست با کره بادام‌زمینی و موز، یا نان تست با پنیر و انواع توت‌ها؛ گزینه‌های زیادی برای ترکیبات نان تست فانتزی وجود دارد که فیبر، پروتئین، چربی‌های سالم یا آنتی‌اکسیدان‌های مفید را به بدن شما می‌رساند تا انرژی پایداری برای بدن شما فراهم کند؛ اما اگر فقط مقداری کره روی یک تکه نان سفید بمالید، هیچ یک از این فواید را نخواهد داشت.

این به این دلیل است که نان سفید به شدت فرآوری شده است، به این معنی که لایه‌های جوانه و سبوس از دانه گندم حذف می‌شوندکه به نوبه خود مواد مغذی را حذف می‌کند. در اصل، به سختی پروتئین یا فیبری در ان باقی مانده است و آنچه باقی می ماند کربوهیدرات های فرآوری شده است که قند خون شما را افزایش می دهد و شما را سیر نخواهد کرد.

بیسکوییت
خوردن بیسکویت به تنهایی برای یک وعده غذایی صبحگاهی به شما مواد مغذی تقریباً صفر می‌دهد در حالی که هنوز حدود 41 گرم کربوهیدرات و فقط 1 گرم فیبر دارد، به این معنی که این غذا احتمالاً باعث افزایش قند خون می‌شود و احساس بی‌حالی شدیدی در شما ایجاد می کند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.