رنگ لباس شما نشانه چیست و چه اثری بر احساسات شما دارد؟

خرید یک تی شرت با تم فضایی یا تصاویر سیارات یا شخصیت‌های والت دیزنی ممکن است برای دختر‌های نوجوان یک کار عادی باشد، ولی برای جایا ایار (Jaya Iyer) آنقدر ترسناک است که او برای طراحی لباس‌های دخترش وارد دانشگاه شده و رشته طراحی لباس خوانده است.

 

به گزارش «پیامد نیوز» به نقل از پاپ ساینس، اگر چیزی می‌پوشید که در آن احساس راحتی می‌کنید، با پوشیدن آن در تمام طول روز احساس شادی و خوبی خواهید داشت.

ایار دکترای تجارت مد و لباس خود را از دانشگاه ایالتی آیووا گرفته و هم اکنون نیز صاحب خرده فروشی آنلاین تینک گیک (ThinkGeek) است. در لباس‌هایی که او طراحی کرده و می‌فروشد رنگ جایگاه اصلی دارد و خودش نیز می‌گوید رنگ در لباس موجب شادی و نشاط می‌شود.

ایار مدت‌هاست که از مشتریان خود به عنوان منبع اصلی ایده‌ها، الهام‌بخشی و تحقیقات بازار استفاده می‌کند. چندین مسابقه طراحی برای الگو‌ها و لباس‌های جدید برگزار کرده است. همه لباس‌های طراحی شده توسط ایار دارای جیب‌های عجیب و غریب هستند، ولی استفاده از رنگ‌های متنوع نقش اصلی در طراحی‌های او محسوب می‌شود.

ایار می‌گوید: من مشتریانی دارم که می‌گویند، حتی دختر دو ساله شان هم به داشتن جیب در لباس‌هایشان اهمیت می‌دهند.

طبق تحقیقات دانشگاه نورث وسترن، داشتن رنگ‌های زننده می‌تواند تمرکز را مختل کند و حرکت در محل کار را دشوارتر کند. رنگ لباس می‌تواند به بهبود خلق و خو کمک کند، حتی اگر رنگی باشد که مشتری باور ندارد با رنگ پوستش خوب به نظر برسد. در حالی که رنگ‌های روشن‌تر تمایل به برانگیختن بیشتر این احساسات شاد دارند، برخی از مشتریان بهترین احساس خود را در رنگ مشکی کامل دارند.

ایار می‌گوید: اگر چیزی می‌پوشید که در آن احساس راحتی می‌کنید، با پوشیدن آن در تمام طول روز احساس شادی و خوبی خواهید داشت. من احساس می‌کنم که شادی می‌تواند به راحتی در تمام کار‌های روزمره وارد شود و با رنگ‌های متنوع ادامه پیدا کند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.