خودسرها تابلوی خیابان استاد شجریان را تخریب کردند +عکس

انتشار تصاویر مخدوش شدن مجدد تابلوی خیابان استاد «محمدرضا شجریان» توسط افراد ناشناس بازهم خبرساز شد.

به گزارش «پیامد نیوز»، تنها چند روز پس از سالروز تولد استاد «محمدرضا شجریان»، امروز چهارم مهر ماه تصاویری از تخریب تابلوی خیابانی که به نام خسروی آواز ایران نامگذاری شده بود، در فضای مجازی منتشر شده است.

این اتفاق که پیشتر نیز سابقه داشته درحالی رخ داده که مخالفت با این نامگذاری از سوی برخی جریانات، از همان جلسه هشتم فروردین سال ۹۸ شورای شهر تهران برای تصویب این نامگذاری آغاز شده بود. به طوریکه اعضای شورای اسلامی شهر تهران با گذراندن این مصوبه، خیابان فلامک در محدوده منطقه ۲ شهرداری تهران را به نام استاد محمدرضا شجریان تعبیر نام دادند، اما به گفته «محمد جواد حق‌شناس» اجرای این مصوبه با نامه رییس شورای شهر (محسن هاشمی) به شهردار، مسکوت ماند.

پس از کش و قوس‌های فراوان استاد شجریان پس از تحمل دوره طولانی بیماری ۱۷مهر سال ۱۳۹۹ در سن ۸۰ سالگی در بیمارستان جم تهران چشم از این دنیا فرو بست و تکاپوی مدیریت شهری برای اجرای مصوبه‌ای که یک سال و نیم خاک خورده بود، مجددا آغاز شد. تا جایی که در اولین جلسه شورای شهر تهران پس از فوت استاد به تاریخ ۲۰ مهر، محسن هاشمی رئیس این شورا درباره مرحوم شجریان گفت که او قاری قرآن، خوشنویسی با استعداد و نقاشی خوش ذوق بود و آثار ماندگارش در صدا برای نسل‌ها میراث ملی ایرانیان خواهد بود.

پس از این تحولات در نهایت نام استاد بر تابلوی خیابان فلامک شهرک غرب حک شد، اما از آن زمان تا کنون این تابلو چند بار توسط عوامل ناشناس برخی جریانات مخدوش شد که با واکنش‌های گسترده‌ای نیز همراه شده بود.

امروز نیز بهمن بابازاده، خبرنگار موسیقی با انتشار تصویر تابلوی خیابان استاد «محمدرضا شجریان» از تخریب آن توسط افراد ناشناس خبر داد. این درحالی است که تا کنون خبری از شناسایی عوامل آن و نیت آن‌ها از این اقدام منتشر نشده است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.