بخش خصوصی از حوزه نمایش خانگی حذف می‌شود!

آیا مجلس انقلابی برنامه هفتم توسعه را با رویکرد انحصارطلبی و محدودکردن فضا برای رسانه‌ها و پلتفرم‌ها، تصویب می‌کند یا صدای دلسوزان و فعالان بخش خصوصی شنیده می‌شود؟

به گزارش «پیامد نیوز»، درحالیکه سیاستگذاران و تصمیم‌گیران حوزه فرهنگ پس از مصوبه جنجالی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی همچنان در اقناع جامعه فرهنگی برای چرایی واگذاری نظارت شبکه نمایش خانگی به سازمان صدا و سیما و ابعاد قانونی آن کاری از پیش نبرده‌اند، تصویب برنامه هفتم توسعه، پایانی بر مشاجرات و استدلالات مطرح شده در این موضوع خواهد بود.

مصوبه‌ای که در بدو مطرح شدن در شورای عالی انقلاب فرهنگی با واکنش گسترده فعالان فرهنگ و هنر و هشدار درباره عواقب این تصمیم غیرکارشناسی مواجه شد، حال با گنجانده شدن در بند ب ماده ۷۶ لایحه برنامه هفتم توسعه و تصویب آن در مجلس ابعاد جدیدی پیدا می‌کند. موضوعی که در تدوین برنامه هفتم توسعه شاید از چشم بسیاری از کارشناسان حوزه فرهنگ، هنر و رسانه دور مانده بود.

در این زمینه مهدی کوهیان، کارشناس ارشد حقوق رسانه و تهیه کننده سینما در حساب کاربری خود در پلتفرم «X» نوشت: «بند ب ماده ۷۶ لایحه برنامه هفتم توسعه: سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مکلف است پنجره واحد بارگذاری صوت و تصویر فراگیر در حوزه خود را حداکثر ظرف ششماه پس از اجرائی شدن این قانون ایجاد کند. ‏تمام رسانه‌های ناشر محور دارای مجوز از سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مکلفند محتوای در حیطه اختیارات تنظیم‌گری صدا و سیما را از طریق این پنجره واحد بر روی سکوی خود بارگذاری کنند.»

در حالی که این روز‌ها مجلس درحال بررسی برنامه هفتم توسعه است، باید دید که نگاه مجلس نشینان به نظرات کارشناسی و هشدار‌های مکرر درباره عواقب این تصمیم مهم چیست و در صورت تصویب این ماده واکنش جامعه فرهنگی به آن چه خواهد بود؟

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.