بدن شما ماشین نیست، برای حال خوب این توصیه را جدی بگیرید!

ورزش یوگا به معنای گوش دادن به سیگنال‌هایی است که بدنتان به شما می‌دهد و به آن برای بهبود وضعیت، نیاز دارد. شاید ورزش یوگا همانطور که در فیلم‌های سینمایی نشان داده می‌شود نوعی ژست گرفتن در مقابل دوربین از سوی شخصیت اول فیلم باشد، ولی تنها به اشخاص خاص مربوط نمی‌شود، چون متخصصان دلایل زیادی دارند که این ورزش یکی از مفیدترین ورزش‌ها برای سلامتی است.

به گزارش «پیامدنیوز» به نقل از گاردین، متخصصان یوگا از جمله «کو ردلر» استاد ورزش‌های تمرکز معتقدند مطالعات فیزیکی نشان می‌دهد که این ورزش بهبود‌هایی در سلامت و تعادل، انعطاف پذیری، قدرت، سلامت قلبی عروقی و توان عضلانی ایجاد می‌کند. برخی کارشناسان نیز ورزش یوگا را به معنای گوش دادن به سیگنال‌هایی می‌دانند که بدن به آن نیاز دارد.

پیتر بلک‌بی، نویسنده کتاب یوگای هوشمند، که کتاب مرجع در یوگا و آناتومی محسوب می‌شود، در مورد اشتباه تلاش برای درک مکانیکی بدن می‌نویسد، هر عضله به صورت یک موجود منظم طبقه‌بندی شده و مسئول یک حرکت خاص است؛ و باید همه این حرکت‌ها به طور منظم در جای خود تمرین شوند تا بدن به سلامت برسد. بدن یک ماشین نیست و ذهن و بدن هرگز از هم جدا نیستند و برای ریشه درد عضلانی به نظر می‌رسد باید جایی در سلول‌های مغز به دنبال آن جستجو کرد.

همگام سازی بین تنفس و کارکرد عضلات از دیگر مزیات یوگا شمرده شده است. طبق یافته‌های علمی یوگا به اختلالات تنفسی، از جمله بیماری انسداد مزمن ریه (COPD) کمک می‌کند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.