انیماتور ژاپنی: دنیای سوباسا در حال واقعی شدن است!

خالق انیمه سوباسا می گوید آنچه که او خلق کرده بود، امروز برای فوتبال ژاپن به یک امر عادی شده و دنیای کاپیتان سوباسا در حال واقعی شدن است!

به گزارش «پیامد نیوز» به نقل از ورزش سه، یویچی تاکاهاشی کاریکاتوریست و مانگاکا ژاپنی است که بیشتر بخاطر ساخت کارتون معروف کاپیتان سوباسا شناخته می‌شود، گفت: به نظر می رسد که پیشرفت فوتبال ژاپن به دنیا نزدیک تر و نزدیک تر می شود.

فدراسیون فوتبال ژاپن نوزدهمین مراسم افتتاحیه تالار مشاهیر فوتبال ژاپن را در توکیو برگزار کرد و هنرمند مانگاکا، یویچی تاکاهاشی، که با آثاری مانند “کاپیتان سوباسا” شناخته می شود، مورد تجلیل قرار گرفت.

ساخت این سریال در سال 1981 آغاز و به یک انیمیشن تبدیل شد و مانگای فوتبال محبوب جهانی، کاپیتان سوباسا را ایجاد کرد. او به دلیل سهم قابل توجهی که در گسترش و توسعه فوتبال ژاپن از نظر فرهنگی داشت، بسیار مورد تحسین قرار گرفت.

تاکاهاشی در این خصوص گفت: دنیایی که تقریباً 40 سال پیش در زمان شروع سریال در مانگا به تصویر کشیده شد، در حال تبدیل شدن به واقعیت است. من این مانگا را با این امید ساختم که همه چیز به این شکل پیش برود.

او ادامه داد: در آن زمان گفته می شد که حضور در جام جهانی برای فوتبال ژاپن دشوار است. امروزه شرکت در این جام یک امر عادی است. ما حتی می توانیم هدف گذاری کنیم. جی لیگ تاسیس شده است و باشگاه های فوتبال در سرتاسر کشور وجود دارد. من فکر می کنم که ما هر روز به بقیه جهان نزدیک تر می شویم.

تاکاهاشی نه تنها از نظر فرهنگی از دنیای فوتبال حمایت می‌کند، بلکه در سال 2019 او باشگاه نانکاتسو را در زادگاهش یعنی کاتسوشیکا وارد توکیو تأسیس کرد و امیدوار است که این تیم به بالاترین سطح از رقابت های ژاپن یعنی جی لیگ صعود کند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.