فوری| دوباره حادثه تروریستی در شاهچراغ: دو نفر شهید شدند! + ویدئو

اخبار رسیده حاکی از شهادت دو تن از خادمان شاهچراغ در این حمله تروریستی است.

به گزارش «پیامد نیوز»، حادثه تروریستی در شاهچراغ شیراز منجر به شهادت دو تن از خادمان شده است. گفته می‌شود که تاکنون دوتن از خادمان این حرم به شهادت رسیده‌اند. تروریست‌ها از باب‌المهدی وارد حرم شده بودند. جزئیات بیشتر و خبر تکمیلی دقایقی دیگر منتشر می‌شود.

چند ماه پیش نیز عملیات تروریستی دیگری در حرم شاه‌چراغ باعث شهادت ۱۳ نفر از هم‌وطنانمان شده بود.

خبر تکمیلی:
تروریست ها در حمله امروز به شاهچراغ دو نفر بودند؛ یکی از آنها دستگیر شده و دیگری فعلا متواری است.

در عملیات تروریستی امروز در شاهچراغ شیراز تعداد تروریست‌ها دو نفر بوده‌اند که تلاش کرده‌اند از باب المهدی وارد حرم شوند. این تروریست‌ها در ادامه به سمت افراد حاضر در ورودی تیراندازی می‌کنند. یکی از تروریست‌ها تاکنون دستگیر شده و فرد دیگر فعلاً متواری است.

در حال حاضر درب‌های حرم بسته شده و کل اطراف حرم تحت کنترل نیروهای امنیتی برای یافتن تروریست متواری است.

در این حادثه دو نفر زخمی شدند که جراحت‌ آنها شدید گزارش شده است.

محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس در گفت‌وگو با خبرنگار صدا و سیما در خصوص این حادثه گفت: هنوز به محل حادثه نرسیده است اما بر اساس اولیه که تایید نشده است در جریان این حادثه یک نفر شهید و ۴ تا ۵ نفر زخمی شده‌اند.

به گفته یکی از مسئولان این حرم مطهر، چهار تن شامل ۲ خادم و ۲ زائر در این حادثه مورد اصابت قرار گرفته‌اند.

وی افزود: حال مضروبان وخیم است اما هنوز شمار شهدا مشخص نیست.

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: تروریست مسلح به اسلحه جنگی با هشت خشاب اضافی از بیرون محوطه حرم شروع به تیراندازی می‌کند، سپس از درب باب المهدی وارد حرم مطهر می‌شود که هفت نفر از زائرین داخل حرم را مجروح می‌کند و یک نفر نیز به شهادت می‌رسد. به گفته یدالله بوعلی تروریست مسلح توسط نیروهای حفاظتی دستگیر شده است.

وی افزود: این فرد تروریست حدود ۲۴۰ تیر جنگی با خود به همراه داشته که موفق به شلیک ۱۱ تیر آن شده است.

لازم به ذکر است خبرگزاری صداوسیما به نقل از بی‌بی‌سی اعلام کرد: داعش مسئولیت حمله تروریستی به حرم شاهچراغ(ع) را برعهده گرفته است.

نورنیوز نوشت: عوامل این حادثه دو نفر از اتباع بیگانه بودند که قصد داشتند از باب المهدی وارد حرم بشوند اما پس از آنکه مامورین حفاظتی به آنها مشکوک می‌شوند اقدام به درگیری می‌کنند؛ یکی از این دو تروریست که با سلاح کلاشینکف اقدام به تیراندازی کرده بود پس از ورود به محوطه حرم دستگیر شده اما فرد دوم متواری شده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس نیز در باره این حادثه گفت: در حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) تاکنون ۸ نفر زخمی شده‌اند که حال یک نفر وخیم گزارش شده است.

وی ادامه داد: ورود عامل تروریستی دوم را تایید نمی‌کنیم.

دارابی، مدیر اورژانس شیراز در گفتگ با شبکه خبر گفت: آخرین آمار مجروحان، ۸ نفر است؛ تعدای از مصدومین وضعیت وخیمی دارند و یک نفر به اتاق عمل منتقل شده است.

یک منبع آگاه در گفت و گو با فارس گفت: شهید حادثه تروریستی امروز از خدام حرم مطهر بوده و پس از برخود تیر به ناحیه کتفش به شهادت رسیده است.

۷ مجروح این حادثه نیز به بیمارستان‌های نمازی و مسلمین شیراز منتقل شدند که دو تن از آنان در اتاق عمل هستند و حال سایر مصدومان اکنون مساعد است.

وزیر کشور در تماس با استاندار فارس، دستور فوری جهت بررسی فوری ابعاد این حادثه تروریستی را صادر و به محمدهادی ایمانیه ابلاغ کرد.

احمد وحیدی تاکید کرد تدابیر لازم برای حفظ آرامش اجتماعی و همچنین پیگرد عوامل عملیات تروریستی انجام شده بعمل آورند و رسیدگی به وضعیت مصدومان این حادثه را به فوریت در دستور کار قرار دهند.

اسامی مجروحین حمله تروریستی به حرم شاهچراغ اعلام شد:

اسماعیل مقدس ۳۹ ساله
محمد حسین زارع ۲۵ساله
عباس عباسی ۶۹ساله
علی کاظم کرم علی ۵۴ ساله
غلامعباس عباسی
محمد جهانگیری
امیر زارع ۲۳ساله

استاندار فارس گفت: از 7 نفری که به بیمارستان منتقل شده‌اند، 5 نفر بر اثر اصابت گلوله مجروح شده‌اند و 2 نفر نیز در این حادثه مصدوم شده‌اند. دو نفر از این مجروحان در حال حاضر در اتاق عمل هستند و حال مابقی حادثه‌دیدگان نسبتا مساعد است.

اقدام تروریستی ناموفق بود

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری تولیت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) با بیان اینکه ‌اقدام تروریستی ماموران امنیتی و انتظامی حرم به موقع وارد عمل شدند و اجازه اقدام داده نشد، گفت: عامل حمله تروریستی هشت خشاب پر همراه خود داشته اما پس از مواجه شدن با واکنش سریع نیروهای امنیتی موفق به اقدامی موثر نشد و چند گلوله بی‌هدف به سمت اتاقک نگهبانی و زائران و خادمان شلیک کرد.

وی با بیان اینکه ‌این حرکتی کور بود که عاملان آن می‌خواستند برای گرفتن انتقام انجام دهند و البته از نظر ما یک حرکت ناکام تروریستی محسوب می‌شود، افزود: انشاءالله خداوند عنایت کند نور اهل بیت عصمت و طهارت روز به روز روشن تر شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.