قیمت فیلترشکن‌ میلیونی شد +آخرین قیمت‌های نجومی

گزارش‌های میدانی حاکی از افزایش قیمت فیلترشکن و پرداخت هزینه‌های دلاری برای دسترسی آزاد به اطلاعات دارد.

بهع گزارش پیامدنیوز، روزنامه اعتماد نوشت: با گذشت ۶ ماه از شروع محدودیت‌های اینترنتی و فیلتر شدن سری آخر اپلیکیشین‌های فعال در ایران، بازار فروش فیلترشکن و VPN نه تنها داغ‌تر از گذشته شده، بلکه با جهش شدید قیمتی نیز مواجه بوده است.

بخش بزرگی از این جهش قیمتی به پای شوک نرخ دلار نوشته می‌شود، اما مشخص نیست در کشوری که کاربران تلاش بی‌وقفه‌ای را برای دسترسی به اینترنت جهانی و آزاد می‌کنند، سود بالای فروش فیلترشکن‌ها و وی‌پی‌ان‌ها به جیب چه کسانی می‌رود و چرا سایت‌های فروش فیلترشکن کماکان فعال هستند و هیچ محدودیتی برای گسترش آن وجود ندارد؟

شرایط فروش فیلترشکن، ۶ ماه پس از قطعی و اختلال اینترنت در پی ناآرامی‌های سال گذشته، حالا کار را به فروش فیلترشکن و وی‌پی‌ان‌های اختصاصی ریز و درشت و رنگارنگ در واحدهای صنفی فروش موبایل کشانده. بازاری که نه استاندارد و ضوابط و حساب و کتاب مشخصی دارد و نه امکان نظارت و کنترل آن وجود دارد. تقاضا در این بازار بالا است و فروشندگان به راحتی می‌توانند مردم را نقره‌داغ کنند.

قیمت VPN چند کاربر که در سال گذشته، به صورت فصلی ۹۰ هزار تومان بوده، به حدود ۴۴۰ هزار تومان رسیده است. در این بازار عجیب و غریب برخی وی‌پی‌ان‌های یک‌ساله با قیمت‌هایی بالای ۱.۵ میلیون تومان به فروش می‌رسند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.