بازهم وعده‌ای عجیب؛ افتتاح ۱۰هزار مسکن مهر پردیس در هفته جاری!

در روزهای گذشته خبری به نقل از مراجع رسمی وزارت راه و شهرسازی منتشر شد که نوید افتتاح تعداد قابل توجهی از پروژه‌ها و واحدهای مسکن مهر در کشور، از جمله ده‌هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس را می‌دهد. وعده‌ای که با شرایط گذشته بر وزارت راه و شهرسازی از یک سو، شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید از سوی دیگر و شرکت عمران شهر جدید پردیس و آن‌چه بر آن‌ها گذشته، دور از انتظار و غیرواقعی می‌نماید.

به گزارش پیامدنیوز به نقل از تازه‌نیوز، وزارت راه و شهرسازی از ابتدای شروع دولت مستقر، شرایط پر فراز و نشیبی را طی کرده است. شرایطی که با بیماری سخت وزیر سابق، عیان‌تر شد و با استعفا به اوج خود رسید. بیماری سختی که به درگذشت وزیر سابق منتهی شد، بر اداره وزارتخانه در ماه‌های پایانی هم بی‌تاثیر نبود. وزیر جدید در شرایطی وزارتخانه را تحویل گرفت که مشکلات ناشی از این شرایط خاص مدیریت وزارتخانه، بر اوضاع اقتصادی و اجتماعی و سیاسی کشور اضافه شده بود و سطح انتظار برای پیشبرد پروژه‌های موعود را نیازمند بازتعریف می‌کرد.

از طرف دیگر، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید که منصوب وزیر مرحوم سابق است، درگیر پرونده‌ای قضایی بود که منجر به حکم انفصال وی از انتصاب در پست‌های مدیریتی در دستگاه‌های دولتی شده بود. پرونده‌ای که از دوران مدیریت وی در شهرداری تهران به یادگار مانده بود. گیر و دار اعتراض به این حکم و اخبار مربوط به آن تا جایی ادامه پیدا کرد که در همان زمان اوج تغییر سکان وزارتخانه، تایید دیوان عدالت اداری بر حکم صادر شده مبنی بر انفصال از خدمت، تیر خلاص بر تمام تلاش‌ها برای رفع و رجوع ماجرا بود.

در وسط این معرکه، خبر آمد که مدیرعامل شرکت عمران پردیس که منصوب معاون ماجرادار وزیر و یکی از مهمترین زیرمجموعه‌های وی بود، به دلیل شائبه تخلفات مالی از سوی سربازان گمنام امام زمان (ع) دستگیر و دفتر کار وی پلمپ شده است. شرکت عمران پردیس که قبل از انتصاب مدیرعامل محبوس نیز با سرپرست و در شرایط عدم اطمینان اداره می‌شد، با این اتفاق جدید، وارد مرحله جدی بحران شد. نفرین و بحرانی که پس از خروج سیدمهدی هدایت از مدیرعاملی شرکت عمران پردیس، دست از سر شرکت و شهر جدید پردیس و چشمهای منتظر مالکان مسکن مهرهای شروع‌نشده و نیمه‌تمام شهر جدید پردیس برنمی‌داشت. در حالی که هر روز گلایه‌هایی از عدم تحقق وعده‌ها در تحویل واحدهای مسکن مهر در قالب اخبار و گزارشات مختلف از رسانه‌های رسمی و غیررسمی کشور پخش می‌شد و ظرفیت افزودن بحرانی بر بحران‌های موجود کشور را نمایش می‌داد، خبر دستگیری مدیرعامل شرکت و اداره مجدد شرکت به وسیله سرپرستی جدید، آب سردی بر سر منتظران مسکن مهر دلخوش به وعده‌های صد بار آزموده‌شده بود.

این اخبار و گزارشات که حاکی از توقف و رکود و سکوت پروژه‌های مسکن مهر شهر جدید پردیس است، هنوز هم در انواع مختلف در رسانه‌های رسمی و غیررسمی منتشر می‌شود و در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود.

با این سابقه و در این شرایط، اعلام آمادگی برای افتتاح بیش از ۱۰هزار واحد مسکن مهر پردیس در روزهای باقی‌مانده از سال جاری، در حالی که گزارشات غیررسمی وجود دارد که شرکت عمران پردیس در پاسخ به استعلام معاون محکوم به انفصال از خدمت اعلام کرده است که پروژه‌های قابل افتتاح تا پایان خرداد ۱۴۰۲ کمتر از دو هزار واحد است، جای شگفتی دارد.

باید دید که این افتتاح هم از جنس افتتاح‌های رسانه‌ای است یا در این سرزمین عجایب کارهای خارق‌العاده هم می‌تواند اتفاق بیافتد!

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.