بازدید دراماتیک بایدن از کیف/ فصل جدید مواجهه روسیه و آمریکا +عکس

هفته‌ای که گذشت پر بود از جنجال‌های دیپلماتیک آمریکا، چین و روسیه. در حالی که پکن با وجهه‌ای صلح‌طلبانه دیپلمات ارشد خود را به مسکو فرستاد، به نظر می‌رسد چین برای پایان یافتن جنگ در اوکراین عجله‌ای ندارد.

به گزارش پیامدنیوز به نقل از تازه نیوز، سفر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، به مناسبت سالگرد جنگ در اوکراین چالش‌های جدی‌تری را برجسته کرده است؛ دوره جدیدی از رویارویی‌های همزمان و گاه در هم تنیده آمریکا با رقبای هسته‌ای خود، یعنی روسیه و چین.

به نقل از اکوایران، بنابر گزارشی از سی‌ان‌ان، بازدید دراماتیک بایدن از کیف در روز دوشنبه در میان ناله آژیرهای حمله هوایی و سخنرانی او در ورشو یک روز بعد، حمایت شایان توجه غرب از مقاومت اوکراین در برابر روسیه را تقویت کرد و مستقیماً ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را هدف گرفت.

پوتین هم موضع خود را در یک سخنرانی سالانه اعلام و جنگ در اوکراین را به عنوان یک نبرد وجودی گسترده علیه غرب تصویر کرد. پس از اینکه بایدن قول داد که آمریکا تا هر زمانی که طول بکشد در کنار اوکراین خواهد بود، سخنرانی پوتین به این موضوع اشاره داشت که این جنگ ممکن است سال‌ها ادامه داشته باشد.

در همین حال، چین بازی استراتژیک خود را در این جار و جنجال میان قدرت‌های بزرگ دنبال می‌کند. چینی‌ها دیپلمات ارشد خود، وانگ یی را در حالی که گوش‌هایش از هشدارهای آمریکا در مورد عدم ارسال تسلیحات به روسیه پر بود، برای گفت‌وگوهای سطح بالا به مسکو فرستاد، در شرایطی که دشمنی چین و آمریکا بر سر بالن جاسوسی در حال جوشیدن است.

در آخرین اتفاق بسیار مهم در یک هفته نمادین دیپلماتیک، پوتین از وانگ استقبال کرد و به او گفت که روابط بین پکن و مسکو در حال رسیدن به نقاط عطف جدیدی است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.