کتابفروشی خوارزمی به‌زودی و پیش از دادگاه بازگشایی می‌شود

مدیرعامل «بنیاد کتاب» سازمان تبلیغات اسلامی می‌گوید: انتظار می‌رود ظرف ۱۰ روز تا دو هفته کتابفروشی خوارزمی بازگشایی شود اما بخشی از ماجرا دست آن‌ها نیست و ممکن است بیشتر هم بشود.

به گزارش پیادنیوز به نقل از ایسنا، مجدالدین معلمی، مدیرعامل «بنیاد کتاب» سازمان تبلیغات اسلامی، درباره زمان بازگشایی کتابفروشی خوارزمی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در طول سال‌های مختلف، خرد خرد ۵۰ درصد از سهام خوارزمی را از افراد مختلف خریده است، حالا بخشی از سهامداران فوت شده‌اند یا سهام خود را واگذر کرده‌اند. بعد از فوت مرحوم حیدری، مدیرعامل قدیمی خوارزمی، این انتشارات چندین سال مدیرعامل نداشت و برخی از این فرصت استفاده کرده و کتاب‌ها را به صورت افست با چاپ‌های قدیم چاپ می‌کردند و برچسب می‌زدند و با قیمت جدید می‌فروختند.

او با بیان این‌که تنها اموالی که از انتشارات خوارزمی مانده، همین کتابفروشی است و معلوم نیست چه اتفاقی برای بقیه اموال افتاده است، گفت: بعد از انتصاب مدیرعامل جدید، ما به کتابفروشی مراجعه کردیم که حاضر به همکاری با ما نشد. حتی حاضر بودیم با خود او قرارداد ببندیم اما او می‌گفت کتابفروشی از قدیم در اختیار من گذاشته‌ شده است. البته او قرارداد مکتوبی نداشت و ما چون سازمان رسمی هستیم، باید بر اساس اسناد و مدارک عمل‌ می‌کردیم. ترجیح‌ خود ایشان این بود امولشان توسط دادگاه صورت‌برداری شده و براساس اموال موجود حساب و کتاب او پرداخته شود و چون باید یک نهاد رسمی این کار را می‌کرد، مقرر شد، کتابفروشی تعطیل و اموال صورت‌برداری شود.

معلمی خاطرنشان کرد: تصور ما این نیست بیش از یکی دو هفته، یا نهایتا یک‌ماه تعطیلی طول بکشد، مگر این که در روزهای پایانی سال و ایام عید قرار داریم و ممکن است کارها جدی گرفته نشود. از نظر ما مسئله‌ای وجود ندارد، مدیرعامل خوارزمی منصوب شده و حاضر به ادامه همکاری با کتابفروشان هستیم؛ کارکنان کتابفروشی ۵ نفر هستند و ما آمادگی داریم کتابفروشی که باز شد، با آن‌ها همکاری‌ را ادامه دهیم. ولی آقای طالقانی که مسئول آن‌ها بوده به ما می‌گوید این افراد با من قرارداد دارند، با آن‌ها مذاکره‌ای نکنید، شماره تلفن‌شان را هم نگیرید، زیرا طرف قرارداد با شخص من هستند و شما هم طرف حساب من هستید. خود او که تسویه حساب شود از کسانی که آنجا هستند استفاده بهینه می‌کنیم.

وی تأکید کرد: امیدواریم در عرض یک هفته و ۱۰ روز ماجرا ختم به خیر شود؛ زیرا از نظر ما یک صورت‌برداری است، مگر این‌که حاشیه‌ای ایجاد شود و بخواهد اذیت کند. فکر نمی‌کنم بیشتر طول بکشد. البته بخشی از ماجرا هم در اختیار ما نیست، اموال باید صورت‌برداری شود، و بر اساس صورت جلسه، در دادگاه مذاکره کنیم که ممکن است طول بکشد. طبق آنچه به ما گفته‌اند، در عرض یک هفته، ۱۰ روز، جمع می‌شود.

معلمی یادآور شد: زمان دادگاه سهامداران انتشارات خوارزمی، فروردین‌ماه است؛ با توجه به این‌که برخی از سهامداران از دنیا رفته‌اند، اختلاف‌هایی وجود دارد و اختلاف‌ها همچنان ادامه دارد و شکایت کرده‌اند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.