طرح صیانت، موج عظیم مهاجرت نخبگان را به همراه دارد

به گزارش پیامد نیوز، رضا الفت‌نسب در کلاب‌هاوس خبرآنلاین با موضوع طرح صیانت چه بلایی بر سر اقتصاد ایران خواهد آورد، اظهار داشت: ما در چند لایه با اجرای طرح صیانت، کسب و کارهای آنلاین را درگیر می کنیم. مهمترین بخش کسب و کارهای خرد و خانگی هستند که پس از کرونا به سمت شبکه های اجتماعی سرازیر شدند و واقعا در 2 سال اخیر خیلی از مردم رفتار اقتصادی خود را درباره آنها تغییر دادند.

وی با ذکر مثالی افزود: چند شب پیش از جلوی یک مغازه لوازم آرایشی رد شدم. گفت من روی اینستاگرام دارم می‌فروشم و دارم مغازه را جمع می‌کنیم و از داخل انبار دارم کارم را ادامه می‌دهم. برایم تکان دهنده بود بعد از 2 سال وابستگی‌های اقتصادی اینطور شده است.

عضو هیات مدیره اتحادیه و انجمن کسب و کارهای مجازی عنوان کرد: کاری به صحبت طراحان ندارم که می گویند از محدودیت خبری نیست که بارها ما اثبات کردیم این طرح باعث محدودیت کسب و کارها می شود. این آپ‌ها نسخه جایگزین هم ندارد و اگر مردم بخواهند به اختیار هم بروند، چنین امکانی را ندارند.

الفت‌نسب تصریح کرد: جمع بندی کنیم جمع کسب و کارها حداقل 50 درصد بیشتر شده است. عددهای زیادی از 9 تا 12 میلیون کسب و کار وجود دارد که افرادی در شبکه های اجتماعی و کسب و کارهای آنلاین ارتزاق می کنند.

وی متذکر شد: مهاجرت هم تبعات زیادی برای کسب و کارهای آنلاین دارد. فقر منابع انسانی کار را بسیار سخت می کند. قطعا در 1401 نمود بیشتری دارد.

الفت‌نسب خاطرنشان کرد: نیروی انسانی متخصص به خصوص در حوزه های فنی خیلی کم است. آدمهایی که مانده اند هم شرایط کاری برایشان سختتر می شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.