مجیدی در فکر قهرمانی، فکری به دنبال انتقام

به گزارش پیامد نیوز، آخرین بازی استقلال در لیگ بیست و یکم در استادیوم آزادی و مقابل نفت مسجد سلیمان برگزار خواهد شد. اگر تکلیف تیم قهرمان به روز آخر کشیده شود، به نظر می رسد آبی ها کار چندان سختی نداشته باشند. تیم نفت مسجد سلیمان شرایط خوبی ندارد و یکی از تیم های کاندیدای سقوط است.

این تیم در حال حاضر با ۱۳ امتیاز در رده پانزدهم قرار دارد و بعید می رسد استقلال در این بازی کار سختی در پیش داشته باشد اما رقیب تیم فرهاد مجیدی در این بازی محمود فکری است.

مربی ای که فصل پیش هدایت ابی پوشان را برعهده داشت و اما نیم فصل برکنار و جایش را به فرهاد مجیدی داد. کاپیتان محبوب سالهای نه جندان دور استقلال می خواهد توانایی‌هایش را به رخ جانشینش بکشد و حتی شاید تکلیف سقوط یا ماندن این تیم با ریشه جنوب کشور هم در بازی آخر مشخص شود.

این روزها استقلال با فرهاد مجیدی در آستانه تاریخ‌سازی و رکوردشکنی است. آبی های تهرانی تا پایان هفته بیست و یکم، ۵۱ امتیاز کسب کردند و تاکنون شکستی در لیگ برتر نداشتند تا رکورد شکست ناپدیری تاریخ لیگ برتر را هم بشکنند. تیم فرهاد مجیدی یکی پس از دیگری امتیازات لازم را کسب کرده و حالا تنها ۹ بازی تا انتهای فصل باقی مانده اما بازی های سختی در پیش روی مربی جوان استقلال است. صنعت نفت، پرسپولیس، سپاهان، مس رفسنجان، فولاد، آلومینیوم و نفت مسجد سلیمان رقیبهای سخت استقلال در ادامه لیگ هستند.

در ادامه به بازی‌ها باقی مانده استقلال نگاهی خواهیم انداخت و شرایط این تیم برای رسیدن به سکوی قهرمانی را بررسی خواهیم کرد:

هفته بیست و دوم و صنعت نفت علی منصور

استقلال در حالی باید جمعه به مصاف صنعت نفتِ علیرضا منصوریان برود که نماینده آبادان هفته پیش با پیروزی مقابل پرسپولیس، کمک بزرگی به استقلال کرد تا فاصله این تیم با رقیب سنتی به ۶ امتیاز برسد. این دو تیم در نیم فصل اول در آبادان با هم بازی کردند که این دیدار با تساوی ۱-۱ به پایان رسید که گل صنعت نفت را حنفی زد و گل استقلال را امیرحسین حسین زاده به ثمر رساند. این بازی تقابل علیرضا منصوریان و فرهاد مجیدی است و سرمربی اسبق استقلال گفته با تمام قوا مقابل تیم محبوبش قرار می گیرد و باید دید می تواند مثل هفته پیش که پرسپولیس را شکست داد، اولین باخت استقلال را در لیگ بیست و یکم به این تیم تحمیل کند یا خیر.

هفته بیست و  سوم؛ آخرین دربی قرن

عصر پنجشنبه ۲۶ اسفند آخرین دربی قرن برگزار می شود و استقلال در تهران مهمان پرسپولیس است. دربی که به گفته مسئولان سازمان لیگ و وزارت ورزش قرار است با حضور تماشاگران برگزار شود. این بازی هیچوقت تحت تاثیر شرایط جدول و جایگاه تیم ها نبوده اما در چند فصل اخیر بازی های بی کیفیتی از این دو تیم مخصوصا در دربی شاهد بودیم. آخرین بار فصل پیش و در بازی برگشت پرسپولیس موفق شد با تک گل عیسی آل کثیر برنده شود و در جام حدفی هم استقلال در ضربات پنالتی پرسپولیس را شکست داد. گرچه تساوی در این بازی برای استقلال و حفظ فاصله اش با پرسپولیس نتیجه خوبی محسوب می شود اما فرهاد مجیدی درصدد پیروزی در دربی است تا فاصله تیمش را با رقیب سنتی‌اش را بیشتر کند.

هفته بیست و چهارم؛ پیکان سواری در آزادی

استقلال در اولین بازی خود در قرن جدید باید در استادیوم آزادی به مصاف پیکان برود. پیکانی که در این فصل نتایج سینوسی گرفته و به نظر می رسد رقیب راحتی برای تیم فرهاد مجیدی باشد. آبی های تهرانی در بازی رفت و در استادیوم دستگردی موفق شدند با نتیجه ۳-۰ تیم مجتبی حسینی را شکست دهند و به نظر نمی رسد در بازی برگشت کار سختی در پیش داشته باشند.

هفته بیست و پنجم؛ آزمون بزرگ مجیدی در اصفهان

سومین بازی سخت استقلال در ادامه بازی‌های لیگ برتر، هفته بیست و پنجم در مقابل سپاهان در اصفهان رقم خواهد خورد. بازی که می تواند تکلیف این تیم را برای رسیدن به جام قهرمانی مشخص کند. این دو تیم در نیم فصل اول با یکدیگر روبرو شدند که استقلال با تک گل جعفر سلمانی موفق شد سپاهان نویدکیا را در تهران شکست دهد. گرچه این روزها سپاهان با تیم نیم فصل اول خودش فاصله زیادی دارد و آن کیفیت اولیه را ندارد اما همچنان این تیم می تواند رقیب سرسختی برای تیم فرهاد مجیدی باشد.

هفته بیست و ششم؛ استقلال در اندشیه افزایش تفاضل گل در مقابل شهرخودرو 

یکی از آسان ترین بازی های استقلال در نیم فصل دوم در هفته بیست و ششم و مقابل شهرخودرو است. تیم فرهاد مجیدی باید مقابل تیم انتهای جدول قرار بگیرد که در بازی رفت و در مشهد موفق شد این تیم را با نتیجه ۳-۰ شکست دهد. به نظر نمی رسد استقلال در این بازی کار سختی داشته باشد و آبی ها در فکر افزایش تفاضل گل خود برای ادامه لیگ هستند.

 

هفته بیست و هفتم؛ دیوار فولادی نکونام

در هفته بیست و هفتم لیگ برتر استقلال باید در اهواز و در روزهایی که هوا به سوی گرم شدن می رود، به مصاف فولادی برود که با جواد نکونام نتوانست نتایج درخشان فصل پیش را تکرار کند. جواد نکونام فصل پیش پس از پیروزی مقابل استقلال در فینال جام حدفی و رسیدن به عنوان قهرمانی؛ از این تیم جدا شد اما پس از کسب نتایج ضعیف فولاد در شروع لیگ بیست و یکم، دوباره هدایت این تیم را برعهده گرفت اما نتوانست نتایج درخشان فصل پیش را تکرار کند. تیم نکونام با سبک بازی بسته خود می تواند کار را برای استقلال سخت کند و این بازی چالش بزرگی برای فرهاد مجیدی محسوب خواهد شد.

هفته بیست و هشتم؛ تیم خطیبی باج بده نیست

یکی دیگر از بازی های سخت استقلال در ادامه فصل، در هفته بیست و هشتم و مقابل آلومینیوم اراک است. تیم سخت کوش رسول خطیبی که این روزها با دوران اوجش فاصله گرفته و چند هفته ای است که شکست‌های پی‌درپی را تجربه کرده است. با اینکه آلومینیوم با روزهای خوبش فاصله دارد اما این تیم هم می تواند رقیب سختی برای استقلال و فرهاد مجیدی برای رسیدن به عنوان قهرمانی باشد. بازی رفت دو تیم با تساوی ۱-۱ در اراک به پایان رسید و باید دید استقلال می تواند این تیم را از پیش روی بردارد؟

هفته بیست و نهم؛ مجیدی به دنبال رستگاری در دل کویر

مس رفسنجان را می توان یکی از باکیفیت ترین تیم های لیگ بیست و یکم نامید. تیمی که در اولین فصل حضورش در لیگ برتر، کمترین نوسان را داشته و در رده چهارم جدول رده بندی تا پایان هفته بیست و یکم قرار دارد. تیم محمد ربیعی در نیم فصل اول حسابی استقلال را زمین گیر کرد و اگر چاشنی شانس کمک فرهاد مجیدی نمی آمد، شاید این تیم می توانست در آزادی آبی ها را شکست دهند. چمن مصنوعی و گرمای کویر و همچنین سخت کوشی تیم ربیعی می تواند حسابی استقلال را به دردسر بیندازد.

 

هفته سی‌ام؛ مجیدی در فکر قهرمانی، فکری به دنبال انتقام

آخرین بازی استقلال در لیگ بیست و یکم در استادیوم آزادی و مقابل نفت مسجد سلیمان برگزار خواهد شد. اگر تکلیف تیم قهرمان به روز آخر کشیده شود، به نظر می رسد آبی ها کار چندان سختی نداشته باشند. تیم نفت مسجد سلیمان شرایط خوبی ندارد و یکی از تیم های کاندیدای سقوط است. این تیم در حال حاضر با ۱۳ امتیاز در رده پانزدهم قرار دارد و بعید می رسد استقلال در این بازی کار سختی در پیش داشته باشد اما رقیب تیم فرهاد مجیدی در این بازی محمود فکری است. مربی ای که فصل پیش هدایت ابی پوشان را برعهده داشت و اما نیم فصل برکنار و جایش را به فرهاد مجیدی داد. کاپیتان محبوب سالهای نه جندان دور استقلال می خواهد توانایی‌هایش را به رخ جانشینش بکشد و حتی شاید تکلیف سقوط یا ماندن این تیم با ریشه جنوب کشور هم در بازی آخر مشخص شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.