گزینه خارجی و محبوب تاج برای تیم ملی لو رفت

وینچنزو مونتلا با «آدانا دمیر اسپور» تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ (۱۰ تیرماه ۱۴۰۲) قرارداد دارد و واضح است که در صورت توافق با فدراسیون فوتبال ایران، بعد از پایان فصل و پایان قراردادش می‌تواند به تیم ملی فوتبال ایران بپیوندد.

به گزارش پیامدنیوز به نقل از ایران ورزشی، نظر مساعد مهدی تاج روی گزینه‌های ایتالیایی برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران، باعث شده که به‌تازگی شایعاتی مبنی بر احتمال حضور وینچنزو مونتلا در میان اسامی احتمالی کاندیداهای نیمکت تیم ملی شنیده شود. با اینکه چندی پیش این نام گتوزو بود که گزینه نزدیک‌تری به تیم ملی به حساب می‌آمد و گویا خودش هم برای این همکاری تمایل داشت اما به تازگی عده‌ای نام مونتلا را هم به‌عنوان یکی از گزینه‌های مدنظر تاج مطرح کرده‌اند که در نوع خود عجیب است.

عجیب بودن مونتلا از آن جهت است که تیم این سرمربی ۴۸ ساله ایتالیایی، یعنی تیم فوتبال «آدانا دمیر اسپور» ترکیه در حال حاضر تنها یک امتیاز با سهمیه اروپا فاصله دارد و مونتلایی که از ۲ سپتامبر ۲۰۲۱ هدایت این تیم را برعهده دارد و ۶۴ بازی روی نیمکت آن نشسته، چرا باید حالا که زمان برداشت محصولش رسیده این تیم را به مقصد تیم ملی فوتبال ایران ترک کند؟ آن هم در شرایطی که در صورت حضور در لیگ اروپا، به احتمال فراوان بار دیگر می‌تواند شانس بازگشت به مربیگری در سری‌آ را پیدا کند تا تداعی‌گر تجربه مربیگری‌اش در تیم‌هایی چون میلان، سویا، سمپدوریا، فیورنتینا، کاتانیا و رم شود.

از طرف دیگر وینچنزو مونتلا با «آدانا دمیر اسپور» تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ (۱۰ تیرماه ۱۴۰۲) قرارداد دارد و واضح است که حتی در صورت توافق با فدراسیون فوتبال ایران، بعد از پایان فصل و پایان قراردادش می‌تواند به تیم ملی فوتبال ایران بپیوندد. با این حساب تیم ملی در فیفادی فروردین بدون مربی می‌ماند و همین موضوع کاملاً با وعده‌های فدراسیون فوتبال متناقض است. بعید است فدراسیون فوتبال برای آوردن مربی خارجی اینقدر دستش باز باشد که بتواند چند ماهی هم برای مونتلا منتظر بماند.

همین حالا هم تاج به هزار ترفند متوسل شده تا حرف و حدیثی پشت انتخابش نباشد و در این شرایط مصلحت نیست دست به ریسک‌های این‌چنینی بزند. حتی با وجود اینکه مونتلا از ۲۲ مسابقه‌ای که داشته، ۱۰ برد، ۹ مساوی و ۳ باخت رقم زده و با کسب ۳۹ امتیاز، از مربیانی با کارنامه مناسب بهره‌مند باشد. با این نتیجه‌گیری او به طور میانگین در ۱.۷۷ بازی پیروز شده است.

یک نکته دیگر در کارنامه مونتلا اما روزنه کوچکی برای قبول حضور او در ایران باز می‌کند. او در طول مدت زمان مربیگری‌اش، عمر مربی‌گری‌اش در هر تیم به طور میانگین ۱.۱۶ سال بوده و شاید این بار هم عامل یا عواملی هر چند بعید و دور از ذهن او را مجاب به قبول پیشنهاد تیم ملی ایران کند.

با همه اینها اما برای یک مربی حرفه‌ای که مانند این مربی ایتالیایی مدرک یوفا پرولایسنس دارد و بدون شک با منطق و حرفه‌ای هر تصمیمی را بالا و پایین می‌کند، تنها شانس صعود در لیگ اروپا هم وسوسه‌انگیزتر از نشستن روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران است. چه برسد به حالا که آدانادمیراسپور خیلی بیشتر از شانسی اندک دارد. اولین تیم جدول رده‌بندی لیگ ترکیه راهی چمپیونزلیگ می‌شود و تیم‌های دوم و سوم راهی لیگ اروپا می‌شوند و تیم مونتلا با منطقه صعود یک امتیاز فاصله دارد.

با اینکه مهدی تاج در آخرین موضع‌گیری‌اش بار دیگر از ترجیحش برای انتخاب سرمربی داخلی خبر داده است اما مذاکره‌اش با گزینه‌های خارجی واضح است و بالاخره طبق اعلام رسمی خودش و سخنگوی فدراسیون فوتبال تا پایان همین هفته و به طور مشخص تا شنبه ۲۰ اسفندماه، تکلیف سرمربی تیم ملی فوتبال ایران را روشن خواهند کرد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.