اتاق بازرگانی باید پیشتاز مبارزه با فساد شود

مصطفی هاشمی در گفتگو با پیامد نیوز:

مصطفی هاشمی کاندیدای انتخابات دوره چهارم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز در گفتگو با پیامدنیوز، بر ضرورت احیای نقش اتاق بازرگانی استان در مشورت دهی به قوای سه گانه تاکید کرد.

به گزارش پیامدنیوز، این فعال اقتصادی گفت: قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، اتاق های بازرگانی در سراسر کشور را به عنوان بازوی مشورتی قوای سه گانه تعریف کرده است؛ اما این نقش قانونی زمانی تحقق می یابد که مدیران اتاق، منافع عموم فعالان اقتصادی را مدنظر قرار دهند و خود پیشتاز مبارزه با فساد باشند تا مسوولان ارشد استان نیز آنها را جدی بگیرند.

مصطفی هاشمی ادامه داد: یکی از مسایلی که دل فعالان اقتصادی واقعی را در سالهای اخیر خون کرد، فرصت طلبی برخی افراد به اتکای چندنرخی بودن ارز است. متاسفانه تبهکاران ارزی با عدم ایفای مسوولیت های قانونی خود، موجب بدنام شدن بخش خصوصی در افکار عمومی شدند؛ در حالی که اکثریت فعالان اقتصادی نه تنها به قانون پایبند هستند بلکه از رانت های ایجاد شده برای عده ای خاص، ناراحت نیز هستند.

وی فزود: استان البرز که سهم موثری در اقتصاد کشور بر عهده دارد، نیازمند اتاقی کارامد و شفاف است که بازتاب عظمت اقتصادی استان باشد. صنعتگران و تجار استان البرز، اجازه نخواهند داد که برخی جریان های فاسد از بیرون استان برای اتاق بازرگانی البرز تعیین تکلیف کنند.

مصطفی هاشمی در ادامه گفت: فعالان اقتصادی کشور امروز در دو جبهه خارجی و داخلی مشغول مقابله با دشمنان توسعه اقتصادی ایران هستند. از یک سو در خارج از کشور، عده ای بر تنور تحریم ها می دمند و از سوی دیگر، برخی افراد کوتاه مغز، برای منافع شخصی خود می کوشند تا کشور را گرفتار فساد، رشوه و باندبازی کنند. قطعا تلاشگران جبهه تولید و تجارت، با تلاش جدی، گروه اول را ناکام خواهند گذاشت و با انتخاب آگاهانه خود نیز صحنه اقتصادی استان را از لوث گروه دوم پاک خواهند کرد.

وی در پایان از عموم اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان دعوت کرد تا با مشارکت گسترده و هوشمندانه خود در انتخابات این اتاق در 20 اسفند سال جاری، به تقویت و اصلاح اتاق کمک کنند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.